Kenyataan terbaru TMJ



Anda tahu anda telah mencapai sesuatu yang hebat apabila anda dibenci oleh orang yang tidak anda kenali pun. Kita masih belum memenangi sesuatu apa pun, tetapi ramai yang beriya-iya cuba untuk menjatuhkan kita. Kita telah menjadi mangsa sejak permulaan musim lagi, kerana mereka sedar akan potensi kita dan menyedari akan kuasa baru bolasepak dari selatan.

Bukan salah kita Persatuan Bolasepak Negeri Johor diurus secara profesional dan mempunyai asas kewangan yang kukuh. Ada yang menggelarnya "cemburu", saya melihatnya sebagai ketakutan dan tidak yakin dengan diri sendiri. Segala tohmahan negatif yang dilemparkan terhadap bolasepak Johor, hanya mendorong saya untuk bekerja lebin keras demi membina empayar bolasepak yang kuat lagi.

Saya bangga kerana para penyokong Johor lebih beradab, tidak seperti segelintir yang lain. Pesanan saya, kepada mereka yang mempunyai masalah dengan PBNJ, anda memang sepatutnya takut... kerana saya masih muda dan perjalanan saya masih jauh. Jadi anda boleh bayangkan apa yang mampu dicapai oleh PBNJ dalam tahun-tahun yang mendatang. Kepada rakyat Johor sekalian, kekalkan sifat rendah diri dan sentiasa bersatu. Dampingkan diri kita dengan orang yang positif, dan ingat bahawa kasih sayang merupakan kuasa yang sangat kuat.

Maafkan mereka yang negatif terhadap kita, dan teruskan kehidupan. Sayangilah mereka yang penting dalam hidup kita dan ingatlah bahawa Allah akan memastikan kebenaran akan tetap terserlah.

Akhir kata, kalau seseorang berkata sesuatu yang buruk tentang kita, ianya mungkin kerana mereka tiada sesuatu yang baik untuk dikatakan terhadap diri mereka sendiri. Hasad dengki adalah penyakit yang dahsyat. Semoga Allah mengampunkan mereka.

- DYAM Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment

Facebook

Twitter